الثلاثاء، 28 يناير 2014

اسلام يحى القاهرة محرر

ايوه انت ...بقلم المحرر اسلام يحى القاهرة **هنشوف اية الى هيحصل استاذ اسلام**

بديع ... والخرفاااااان

ايوه انت ...

انا معنديش مشكلة انك توصف خطاب السيسي بالتحريضي بس عندي مشكلة انك تنكر ان كل خطابات الاخوان وحلفاءهم تحريضية.

ومعنديش مشكلة انك تقول ان عدلي منصور طرطور والسيسي اللي ممشيه بس عندي مشكلة انك تطالب بعودة "مرسي" اللي سبحان الله كان مكتب الارشاد ممشيه، علي اساس ان عدلي منصور ده طرطور و مرسي ده الوينج اليمين في بترول اسيوط.

معنديش مشكلة انه يكون "الدم كله حرام" بس عندي مشكلة لما الجملة دي تطلع بعد سقوط ضحايا من الاخوان بس علي اساس ان اللي بيسيل من الاخوان دم واللي بيسيل من اي شخص تاني ده بلح باللبن.

معنديش مشكلة في اعتراضك علي "تفويض السيسي" في مواجهة "الارهابيين" بس عندي مشكلة مع "كلنا مع القرار" و "اضرب بيد من حديد يا ريس" لما كانت في مواجهة "المعارضين" مش حتي الارهابيين.

معنديش مشكلة ان قطع الطرق بقي انهاردة حق ليك كا متظاهر سلمي بس عندي مشكلة انه من شهر واحد بس كان بلطجة ويجب التعامل معاه بكل حسم وقوة.

معنديش مشكلة انك تتضايق من تهليل الناس للسيسي بعد "خطابة التحريضي" -علي حد كلامك- بس عندي مشكلة ان تهليلك انت للشيوخ اللي استباحوا دم الناس اللي نازلة يوم 30 ومباركة رئيسك للكلام ده يبقي عادي.

معنديش اي مشكلة انك تشل البلد كلها بكل المصالح والطرق اللي فيها وتهدد بالتصعيد لعصيان مدني بس عندي مشكلة مع "شغلونا مكانهم" "ونشتغل وقت زيادة" وقت ما كنت بتقسم التورتة مع العسكر والناس بتموت.

معنديش مشكلة انكم تسنتجدوا بينا مع ان اول ناس بعتوهم كانوا احنا .. معنديش مشكلة في ازدواجيتك وكذبك وتبريرك وتدليسك اطلاقا ..انا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

بسم الله الرحمن الرحيم
اهلا بكم . اسعد دوما بزيا راتكم
وابداء ارائكم وتعليقا تكم
فلا تبخلو علية بتوقعا تكم
امضاء ..
عصام حلمى الفقير الى الله